Jeg penslede dem ikke, men det gør jeg næste gang.
2 æg
100 g Buko naturel, eller en anden flødeost
2 spsk. Husk
½ tsk. salt
1 tsk. Sukrin Gold
2 spsk. sesammel fra Funktionel Mad = 30 g.
2 dl. Pofiber
1 tsk. Bagepulver
½ dl. Næsten kogende vand
1 æg til pensling
Tænd ovnen på 160 ͦ
Æg og flødeost piskes sammen. Når det er en fin ensartet masse, tilsættes Husk, salt og sukrin, og det piskes sammen.
Bland sesammel og pofiber godt, og hæld æggeblandingen i. Rør godt sammen.
Sigt bagepulveret i og ælt det godt ind i dejen.
Så tilsættes det varme vand, og dejen samles og hviler lidt mens bageplade og –papir gøres klar.
Fugt hænderne og form 6 små aflange brød. Pisk et æg sammen, og pensel dem.


