Farserede peberfrugter
Her er en mums ret, jeg fandt på her til aften.
Du skal bruge (til 2 personer der spiser meget):
2 røde peberfrugter renset og skåret i kvarte
400 g. oksefars
2 små eller 1 stort løg
½ butternut squash skrællet
1 ds. hakkede tomater
2 fed hvidløg renset og skåret fint (det giver en helt anden smag)
100 g. revet mozzarella
Salt, peber, spidskommen, chili (lidt), garam masala, paprika, 1 spsk. oregano
Kog peberfrugterne i ca. 5 min. Tag dem op og læg dem i et smurt ovnfast fad.
Tænd ovnen på 220 grader.
Riv løgene og butternut squashen. Brun oksefarsen i lidt fedtstof, og tilsæt de revne grøntsager. Tilsæt hvidløg, krydderier og de flåede og hakkede tomater. Lad det koge for svag varme i ca. 10 min.
Fyld farsblandingen i de forkogte peberfrugter, og dæk hver enkelt med revet ost.
Sæt fadet i ovnen, og bag retten i 20 min. til osten er smeltet og gylden.